به گزارش کالاخبر ، در این گزارش آمده است: در کنار تقویت جایگاه خود در بازار داخلی، شرکت فولاد مبارکه بهعنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت ایران، تمرکز خود را بر گسترش حضور در بازارهای جهانی نیز معطوف کرده است. استفاده از مجموعهای متنوع از استراتژیهای بازاریابی، این شرکت را در دستیابی به اهداف صادراتی یاری کرده است.
فولاد مبارکه در چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی (از ۲ فروردین تا ۳۱ تیر ۱۴۰۴) موفق به صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تن اسلب و محصولات متنوع فولاد تخت شده است. به گفته «رضا حیدری» معاون فروش و بازاریابی این شرکت، رکود حاکم بر بازار داخلی بهدلیل کاهش تقاضا، صادرات فولاد مبارکه را بیش از دو برابر افزایش داد و با بهرهگیری از بازاریابی مؤثر، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ارزی کشور فراهم آورد.
برخی اقدامات هدفمند برای دستیابی به سهمی از بازارهای جهانی، نتایج مثبتی برای این شرکت به همراه داشته است. در اسفندماه ۱۴۰۳، برای نخستینبار محصولات فولاد مبارکه در بورس کالای ایران (IME) برای صادرات عرضه شد که این اقدام فرصتهای تازهای برای مشتریان بالقوه ایجاد کرد. از این پس، خریداران میتوانند با استناد به نرخهای رسمی منتشرشده از سوی بورس کالا، برای خرید تصمیمگیری کنند. در سالهای گذشته، صادرات این شرکت صرفاً از طریق مناقصه انجام میشد، اما روش جدید به مشتریان این امکان را میدهد که محصولات را مستقیماً با ارز خارجی از طریق بورس تهیه کنند.
متال اکسپرت میافزاید: فولاد مبارکه قصد دارد همچنان با جدیت به بهبود عملکرد خود در بازار داخلی و خارجی ادامه دهد. یکی از منابع آگاه میگوید: «توسعه صنعت فولاد و آغاز پروژههای جدید در کشور، فولاد مبارکه را بر آن داشته تا توجه بیشتری به دو مؤلفه افزایش کیفیت و تنوعبخشی به سبد محصولات خود داشته باشد و حضور مؤثرتری در بازارهای بینالمللی ایفا کند.»
این اقدامات نه تنها وابستگی کشور به محصولات وارداتی را کاهش میدهد، بلکه به ورود ارز به اقتصاد کشور نیز کمک میکند. طبق اعلام متال اکسپرت، فولاد مبارکه برای سال جاری خورشیدی (۲ فروردین ۱۴۰۴ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۴) برنامهریزی کرده است که حداقل ۱.۴ میلیون تن فولاد صادر کند.
ارسال نظر